reklama

Tričká na stráži

Nedávno som sa viezla električkou. Uložila som seba, nákupy a rozhliadla sa, či som nepodsadla nejakú starenku. Žiadna nebola, ale predsa sa tam niekto pomerne neisto kymácal. Pán v čiernom pomaľovanom tričku mi stál chrbtom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

 Pozerala som si z očí do očí s pomerne zlostne vyzerajúcim textilným vlkom, pod ktorým sa vinul názov Vzdor Kysuce. Nevedela som sa narýchlo rozhodnúť, či sa teším alebo nie. Možno to bola jednočlenná hliadka, v tom prípade by som nemusela tak urputne zvierať rúčku obedára. Na druhej strane som si nebola istá, či som medzi hypoteticky chránenými alebo patrím k tým, pred ktorými treba chrániť.

 Dnes kolujú sieťami obrázky z „bezpečnostnej akcie“, ktoré zobrazujú, ako si zelené tričká predávajú štafetový kolík s modrou košeľou. Štafetový kolík zlostne blýska očami, potom, čo ho spacifikovali bratia v triku. Keď pozerám na tú odovzdávku po zastavení vlaku, chce sa mi skonštatovať ako Limonádový Joe: „ Padouch nebo hrdina, všechno jedna rodina!“ Ešte to by nám chýbalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Po vyfučaní hnevu nosnými otvormi ale človeku napadne hypotetická otázka. Čo ak bude núdza najvyššia a jediná pomoc nablízku bude odetá v zelenej bavlne? Vari tú pomoc neprijmeš? Samozrejme, že áno. V krajnej núdzi, zdravie alebo dokonca život sú prvé, budeš musieť ponížene povedať ďakujem. Múdry priateľ mi povedal, že takto má predsa právo alebo priam povinnosť zasiahnuť každý občan, ak je svedkom trestného činu alebo nevhodného správania sa. Lenže koľkí to naozaj urobia?

 Ako by malo vyzerať moje tričko? Aké tričká by sa mi páčili? Ktorej textilnej kreácii by som sa dala rada zachrániť? To sú otázky. Tej, ktorá to má v popise práce, v prvom rade. Tej, ktorá má vlaky na starosti zo zákona alebo ak nestačí, organizácii, ktorú tým poverí. Ak by to nešlo, najviac by ma potešil Zorro, ale nie Antonio Banderas, Alain Delon.

Beáta Grünmannová

Beáta Grünmannová

Bloger 
  • Počet článkov:  120
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Beata Beregrad Grünmannová Babička Lívia sa vracia na miesto činu. Zoznam autorových rubrík:  FilmyHovory s Jozefom GObčasný týždenníkAmnestieBoxovacie vrecevylovené zo sociálnej sieteKnihyRetro knihyKulinárske nebo pekloZa dveramiMiniatúryKošické kultúrne okienkoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu